Selecteer een pagina

Bouwen aan

Heijmans.nl

Van stenenstapelaar

naar innovatieve bouwer

Heijmans bouwt aan de contouren van morgen. Het beursgenoteerde bedrijf heeft zichzelf als missie gesteld om een voortrekkersrol te vervullen in het slimmer en efficiënter maken van de bouw. De sterk redactionele corporate website Heijmans.nl geeft vorm aan deze ambitie.

Onze opdrachtgever:
Heijmans

Onze bijdrage:
Strategie, content, redactie, social

Ons resultaat:
Krachtige online positionering met duidelijke signatuur

Heijmans.nl responsive devices

Eén publicatieplatform

42 bestaande losse websites zijn gebundeld tot één corporate website. Een continu publicatieplatform dat helder is opgebouwd rond drie pijlers: projecten, expertises en verhalen. Een podium voor medewerkers om hun toegepaste kennis te delen.

Redactionele werkwijze

Van traditionele communicatieafdeling naar een social minded redactieformule. Heijmans bewijst dat B2B niet saai hoeft te zijn. Wekelijks worden agenda en voortgang gezamenlijk besproken. Om de twee weken vormt de homepage een nieuwe editie met verhalen rond één actueel thema, project of innovatie.

Heijmans.nl homepage thema

Meer dan 60 thema’s hebben de homepage gevormd.

Ruim 200 verhalen geven medewerkers een podium.

Verhalenformats geven grip

Zeven inhoudelijke verhalenformats geven redactioneel houvast, verleiden tot lezen en zetten aan tot doorvertellen. Inhoud en creativiteit gaan daarbij hand in hand.

Ieder kanaal bespelen

Een goed verhaal krijgt een groot publiek dankzij een ijzersterke en datagedreven social strategie. Timing, tone of voice, kanaalkeuze. Alles tot in de puntjes verzorgd.

Ieder verhaalformat heeft een eigen insteek, indeling en icoon.

Mini-animaties linken naar verdiepende artikelen.

“Alle lof van de jury om de doelstelling, het veranderen van de beeldvorming, ruimschoots te realiseren. Bovendien heeft de corporate site echt een verandering gebracht binnen de organisatie.”

– Juryrapport Dutch Interactive Awards 2015

Vaste prik op maandagochtend: het redactieoverleg. Wekelijks overleg over thema’s, vorderingen en resultaten.

In 2015 wonnen we twee Dutch Interactive Awards voor zowel beste corporate website als beste opdrachtgever.

Weg uit het grijze midden

De online verhalen geven Heijmans kleur en fungeren als aanjager voor verandering in positionering en organisatie. Samen met de online redactiestructuur ligt er een stevig fundament voor de toekomst.

Deel dit verhaal

Meer weten over onze aanpak?
Bel of mail Gijs van den Broek

Volgende verhaal

Twee mannen, één doel

Het verhaal achter de Redactiegasten